19 okt. 2007

Förkyld igen :-(

[10.41] Jag fick vara fri från förkylningen i ungefär en vecka, sen var det dags igen. Så igår kväll var jag allmänt hängig, snorig och ont i halsen. Jag gick och la mig kl 20.30. Välbehövligt! Men det är jobbigt när man inte får sova på nätterna... I vaknade vid 23 och var hungrig så då var det att ge sig upp. Vid 3-tiden kom V in till oss och la sig, då vaknade jag igen och det tog tid innan jag somnade om. Kl 4.45 vaknar I och är hungrig igen. Upp och göra välling sen lägga sig igen och vänta på att kunna somna... Inatt får jag väl knuffa till sambon så att han får gå upp. Kan ju förstå att han vill sova när han jobbar på dagarna. Men han vaknar ju ändå inte när I är ledsen. Så min sömn blir alltid störd oavsett om S går upp eller ej :-(
Om någon läser detta tar jag gärna emot råd om en 1-åring som jämt är hungrig om nätterna!

3 kommentarer:

  1. Vad ger du henne på kvällen när hon ska sova??
    Ger du henne gröt så kör kanske med någon fullkornsgröt eller likanande för att ge mer mättnad

    SvaraRadera
  2. Usch vad jobbigt, att inte få sova på nätterna kan ju göra en helt knäckt!

    Mitt tips är att ösa i mat på eftermiddagen/kvällen. Vi ger mellanmål kl 2, middag vid 4 och 1½ portion gröt vid 6, det sover han gott på hela natten.

    SvaraRadera