26 nov. 2007

Vinter igen

[11.56] Nu har det snöat konstant sen igår kväll. Så vi har nog snart ett par decimeter snö. Men tyvärr så kommer den väl snart att försvinna igen. Kanske den ligger kvar till julskyltningen på söndag, det blir lite mysigare då. Tänk att det redan är första advent, och jag har bara 3 månader kvar av min föräldraledighet :-( JAG VILL INTE BÖRJA JOBBA!!! USCH OCH BLÄ!!! Det har ju gått så fort, trots att jag varit hemma sen i aug-06 då jag blev sjukskriven och sen fick jag havandeskapspenning. Sammanlagt blir det 18 månader. Tre månader mer än jag var hemma med V. Skönt att I inte kommer börja på dagis då utan det blir ju inte förrän i aug-08. Både för och nackdelar med att hon hinner bli lite större.
För ett par helger sen var ju I sjuk med feber och sen dess har det varit omöjligt att få henne somna i sin säng. Nästan varje gång vi har lagt ner henne har hon sovit helt eller halvsovit. Men idag gav jag mig tusan på att jag skulle få henne att somna där. Så nyss efter lunch då hon var lagom mätt så la jag henne där och satte på speldosan som varit utan batterier i flera månader. Och vips så sov hon! Hoppas att det bara inte är tur utan att hon fortsätter med det. Det har ju funkat i ett helt år innan...
I fredags var vi 01- och 02-mammor och bowlade i Tranås. Innan åt vi Tacobuffé och pratade. Det var riktigt trevligt! Men jag fick träningsvärk efteråt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar