6 dec. 2007

Husmus och julfester

[13.03] Jag tror jag blir tokig på det här vädret! Just nu är det +7 och ösregn. Varför kan det inte komma lite snö istället?!
Vi har haft en mus i vårt hus! Usch och fy! Den var hos oss drygt en vecka men i morse fick den flytta till mushimlen. Den trivdes väldigt bra under diskbänken och i väggarna. En natt vaknade jag av att den väsnades i ena väggen i sovrummet *ryser* I morse väckte S mig och sa att under natten hade den flyttat till tvättstugan så han hade satt råttfällan där istället, så att jag skulle hålla I därifrån idag. När jag gick dit senare på morgonen så hade den fallit för frestelesen av en kakbit och PANG... Vittjandet av fällan överlåter jag till min käre sambo ;-)
Ikväll är det luciafest på V:s förskola. Han ska läsa en vers om fjärde ljuset tillsammans med två tjejer. Så videokameran lär nog få följa med :-) Igår hade han avslutning på gympan med luciatåg och uppvisning. Roligt att se vad de fått lära sig under hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar