24 jan. 2008

Trött och trasig tvättmaskin

Klockan är inte ens 21.00 men jag är redan trött. Jag är trött för det mesta nuförtiden men det kanske har med årstiden att göra. Jag och I sov 2 timmar mitt på dan idag, men det hjälpte inte särskilt mycket. Upptäckte precis en till som är trött... Sambon skulle kolla på hockey på TV:n men han har visst svårt att hålla sig vaken.
Ikväll gick tvättmaskinen sönder :-( Den fyllde på vatten som vanligt men när den skulle börja tvätta hände det inte ett dugg. Plötsligt small det till inuti och I som var med mig som vanligt i tvättstugan blev jätterädd! Kanske nån axel eller nåt som gått av. Ska ringa imorgon och kolla med en reperatör om det är värt att laga den eller så får det väl bli en ny. Tror vi köpte den för ungefär 7 år sen. Borde den inte hålla längre?
Igår lämnade jag in Barnomsorgsansökan för I. Vi skrev att inskolningen skulle bli i början av augusti. Jag får väl ta mina sista föräldradagar då. Eftersom det är mitt uppe i semesterperioden på jobbet så är det svårt att få ut extra semester. Nåja, det löser sig alltid...
Nu är det dags att sova.

1 kommentar:

  1. Usch och fy för tvättmaskiner eller maskiner över huvud taget som gå sönder. Och en tvättmaskin som man använder mest. Hoppas de gick bra och inte blev allt för dyrt.

    kram
    Anna-Karin "artoz"

    SvaraRadera