25 sep. 2007

Höstväder och mobbing

[12.06] Tisdag idag och det händer inget särskilt. Ute är det grått och mörkt men igår hade vi nästan sommarväder med 22 grader!
Det börjar ju närma sig födelsedag här hemma... Tänk för ett år sedan satt jag här med magen i vädret och längtade till förlossningen. Trodde faktiskt att jag skulle gå över tiden denna gången, men tji fick jag :-) Första året med I gick mycket fortare än det första med V. Kanske för att det är mer att göra med två barn än med ett... På söndag blir det iallafall kalas och vi köpte sista presenten i helgen. Det lär nog bli storebror som kommer öppna paketerna för I lär väl vara mer intresserad av det utanpå.
I helgen fick jag veta av en bekant att deras pojk som är 6 år blir fysiskt mobbad i skolan av _en jämnårig_. Blåögd som jag är trodde jag inte att det förekom sånt bland 6-åringar. Hur kommer mobbaren vara när han är 12 år om inte detta stoppas?! Hoppas bara att det blir en lösning på det!
[20.34] Nu sover båda barnen och man får lite "vuxentid". Ikväll fick I gröt istället för välling innan läggdags för att se om hon sover bättre av det. Hon har börjat med att vakna 1-2 gånger varje natt och är hungrig. Men kanske det bara är en tillväxt period nu runt 1 år...
Ska kolla runt lite i "Bloggvärlden" innan det är dags för kvällsfikat.

2 kommentarer:

  1. Hej hej!

    Kul med lite nytt besök. Mina killar är födda augusti-02 och november-06. Ja, visst har det här året gått vansinnigt fort. Kanske har att göra med att man sällan är sysslolös...*s* Kikar säkert in igen. :o)

    Hälsning
    "Mamma Mira"

    SvaraRadera
  2. Det e synd när det ska behöva
    finnas mobbing.. Det sorgliga e att denna killen, förmodligen inte har en så rolig hemmiljö! :( Blir så ledsen, han har skit, kommer få skit o än mer skit när han kommer hem med problemen till sin familj.

    Önskar att skolorna skulle ha mer resurser så dom kan ta itu med problemen direkt.. Inte lite o vagt utan snabbt o kraftfullt!! Ge signaler att detta inte e ok. Men samtidigt försöka kolla upp varf denna killen mobbar. Ngt kan inte stå helt rätt till.

    Hoppas dom ska få ordning på det.

    Erkänn..
    Att man saknar magen liite i alla fall! :)

    De där dagarna när man inte kände sig som en strandad (förruttnad) blåval, när man hade tid att ligga o mysa med magen.. "Prata" med det lilla livet på insidan!

    Fast det e underbart att prata med de små liven på utsidan nu oxå i & för sig.

    Hur sover I nu?
    Har det fungerat med gröten? Ibland blir det gröt, ibland välling, lite olika vad den lilla herren e sugen på! :)

    Hoppas allt e väl.
    Och att förkylningarna inte nått till era trakter!

    (var i småland e det du bor? jag bor i Kronoberg, strax utanför Växjö. om jag minns rätt bor du, tyvärr inte i dessa krokarna)

    Kramar

    SvaraRadera